Napsautan valon päälle ja alan kirjottaa päiväkirjaani.

 

"Emily, sen nimen rakas päiväkirja olet saanut.

Viime kirjoituksen jälkeen on tapahtanut kaikkea. Minä miltein tapoin ihmisen. Olin vähällä tappaa ihmisen ja nyt hän on menettänyt kävelykykynsä. Ja se on minun syytäni! Minun ei olisi pitänyt tynäistä häntä alas portaita. Pystyn edelleen näkemään Meloyn, kun hän makaa lattialla veren peitossa. Ja silti... Kaikki alkoi vain harmittomalta tuntuvasta riidasta. Me riitelimme Mattheosta!

 

Mutta koska, Emily en halua pitkästyttää sinua turhalla valituksella kerron sinulle hieman muustakin kuin Melodystä. Ensimmäisenä tulee mieleen Teatterikerho. Teatterikerhossa menee hyvin siinä mielessä, että olemme tekemässä uutta näytelmää. Toimin lavastaja, kuten aina. Lavasteiden suunnittelu ja maalaminen on kivaa. Voisin kyllä vaihtelun vuoksi kirjoittaa sitä näytelmää välilläkin. Valancy pääsee kirjoittamaan näytelmää. Tämän kertainen aiheemme on unet, joissa seikkailevat erillaiset fantasiahahmot. Minä niin rakastuin yhteen seireenin mekkoon. Seireeni lisäksi näytelmässämme on esim. vampyyreja, ihmissusia, avaruusolioita ja jopa merihirviö.

 

Mutta ei siitä sen enempää, kerron siitä myöhemmin. Nyt minun pitää nousta ylös, sillä kello tulee kohta kahdeksan..."

 

Kirjoitan päiväkirja merkintäni loppuun ja huokaan sitten. Raahaudun korpinkynnen makuuhuoneeseen.

"Huomenta!" Emily tervehtii minua ja hymyilee minulle.

"Huomenta", vastaan ja kiedon aamutakkini kiinni. Emily katsoo minua ja huomauttaa sitten:

"Onko tuo silkkiä?" Katsahdan muutamaa vuotta vanhaa aamutakkiani.

"On se", sanon Emilylle ja kävelen ovea kohti.

"Mennäänkö syömään?" kysyn ja sidon hiukseni nutturalle jättäen muutaman hiuskiehkuran kehystämään kasvoja. Emily nyökkää ja tarttuu minua kädestä. Hymyilen ja mietin, että onneksi joku suhtautuu minuun ennen kuin Melodyn tapausta.

 

Juon kaakaotani, kun lautasilleni ilmestyy kirje. Kurtistan kulmiani ja avaa kirjeen.

 

"Neiti Winther,

Teitä pyydetään saapuvaan välittömästi rehtorin kansliaan.

Terv. Rehtori Albus Dumledore"

 

Nouse ylös ja huomaan Emilyn katsovan minua. Näytän hänelle kirjettä ja kohautan harteitani. Olen edelleen yöpuvussa ja aamutakissa. Kävelen rehtorin kansliaan ja koputan ovelle. Avaan oven ja yllätyn. Rehtorin vieressä seisoo isäni ja täti.

"Mitä tämä tarkoittaa?" kysyn, vaikka arvaankin vastauksen. Ristin käteni rinnalleni ja astun peremmälle.