Ilse tuijottaa pelikuvaansa hämmästyneenä. Olen letittänyt hiuksensa löysälle ranskalaiselle letille ja meikannut hänet luonnollisesti, paitsi että en voinut vastustaa kisusausta laittaa hieman kimalletta hänen poskipäihinsä.

"Mitä te teette?" Valancy kysyy. Hän astuu esiin huoneen varjosta ja katsoo meitä. Kohautan olkiani ja Ilse vastaa:

"Laittaudumme hieman."

"Mitäs jos meikattaisiin sinut?" kysyn Valancyltä. Ilse innostuu.

"Joo! Tuu tänne istumaan", Ilse patistaa Valancyä. Valancy epäröi. Minä hymyilen hänelle, sillä tiedän että hänen vanhempansa ovat todelle vanhanaikaisia ja varmasti eihät voi sietää meikkiä. Tartun Valancyä kädestä ja sanon:

"Ei se satu ja sinä voit pestä ne heti pois, jos haluat." Pienen kannustuksen jälkeen Valancy suostuu meikattavaksi.

 

"Sulje silmäsi", sanon ja silmäilen meikkejä. Sudin hieman puuteria Valancyn iholle ja sinistä luomiväriä hänen silmiinsä. Ohuet rajaukset silmiin ja hopeaa väriä silmäkulmiin. Laitan Valancylle vielä ripsiväriä ja toiseen silmäkulmaan taiteilen tähden.

"Avaa silmäsi", kuiskaan. Valancy avaa silmänsä ja räpyttelee ripsiään hämmästyksestä. Valancyn kasvot näyttävät todella kauniilta ja... maagisilta.

"Sä näytät ihan vampyyrilta", Ilse huomauttaa. Valancy jähmettyy hieman ja minä kiirehdin lisäämään:

"Niin. Tai keijulta, näytät todella kauniilta." Valancy nousee seisomaan ja kiittää minua. Hän kääntyy lähteäkseen ja Ilse kuiskaa minulta hieman kummastuneena:

"Miksiköhän hän inhoaa niin paljon vampyyreitä?"

"En tiedä",vastaan, mutta minulla on omat johtopäätökseni.

 

"Sinähän näytät kauniilta", Mattheo sanoo illalla. Tiedän sen ja kallistan päätäni sen verran, että kaulaani paljastuu. Hiukseni ovat auki ja tunnen kuinka hehkun tähtitaivasta vasten. Nojaudun Mattheota kohti ja lasken käteni hänen rintakehälleen. Minulla on päälläni Tylyahkan kaavun sijasta vapaaillan kunniaksi ohut mekko. Mattheo laskee kätensä selälleni ja kuiskaan hänen korvaansa:

"Hello sweetie!" Mattheo naurahtaa ja kuljettaa kättään pitkin selkärankaani, kunnes se löytää mekkoni vetoketjun. Hitaasti hän avaa sen. Mekkoni valahtaa toiselta olkapäältäni. Mattheo suutelee olkäpäätäni ja suutelee sitten minua. Ensin hellästi ja sitten yhä kiivaammin. Työnnän toisen käteni Mattheon hiuksiin ja toinen hakeutuu väkisin hänen paitansa alle. Tunnen Mattheon hengityksen muuttuvan aavistuksen raskaammaksi.

"Mun pitää kertoa sulle yks juttu...", Mattheo kuiskaa korvaani. Irrottaudun suudelmista ja kysyn:

"Mikä?" Katson Mattheota ja kuuntelen.