"Äh, oikeesti! Kuka jaksaa tehä tällästä?" Melody kysyy tuskastuneena ja heittäytyy nojatuoliin istumaan. Kohotan katseeni tähtitieteen projetityöstä ja vastaan:

"No sellaiset ihmiset jotka oikeasti jaksavat opiskella." Melody katsoo minua ja mutisee:

"Hikke..."

"Mun mielestä projektitöit on kivoja", Ilse huomauttaa.

"Ja siin on toine. Ei meidän jenkeissä tarvinnu mitään projektitöitä tehä" Melody valittaa ja pyörittelee hiuskiehkuraa sormiensa välissä.

"No mitä sitte te teitte jos ette opiskelleet?" kysyn.

"Ei kukaan siellä opiskellu. Yleensä lähes kaikki vaan lintsas tunneilta ja meni suunnilleen istumaan lähimpään kahvilaan loppuajaks. Tai no niin ne jotku teki. Toiset saatto lähtee baariin jne", Melody vastaa ja kohauttaa harteitaan. Minä pyörittelen silmiäni ja mietin mitä ne loput jotka eivät lintsanneet oikein tekivät.

"Siis te menitte baariin alaikäsinä?" Ilse kysyy.

"Niin joskus neljätoisvuotiaina. What ever, ei siit yleensä jääny kiinni", Melody vastaa ja jatkaa:

"Niin ja sit jotku vaan, yksinkertasesti vaan karkas jonku esim. poikakaverinsa kaa jonnekki."

"Oliks sul sitte poikaystävää?" Katson Ilseä hieman hämmentyneenä. Miksi hän tuollaisia kysymyksiä esittää?

"No ei varsinaisesti, koska Mattheo oli täällä", Melody vastaa. Rypistän kulmiani ja kysyn:

"Mattheo?"

"Niin. Se sun poikakaveris, jonka olit iloisesti pölliny multa", Melody vastaa silmät salamoiden.

"En minä sitä pöllinyt. Itse se teki aloitteen!" huudahdan tyrmistyneenä.

"Ai teki muka? En usko! Senki lutka!" Melody huudahtaa. Katson Melodyä halveksuvasti ja huomautan:

"Olet itse, koska yrität varastaa näköjään minun poikaystäväni. Kuuleppas, mä en usko et sul on ollu Matteon kaa mitään juttuu. Sä ot vaan kateellinen, koska seurustelen sun ensi-ihastuksen kanssa." Melody nousee seisomaan ja huomaan hänen silmässään pienen kyyneleen.

"Sul aavistustakaan mistä sä puhut. Minä ja Mattheo ollaa pari ja sä oot vaan joku hyypiö, joka yrittää pöllii Mattheon multa!" Melody huutaa ja kävelee sitten ovet paukkuen ulos kirjastosta jossa olemme tekemässä läksyjä. Ilse katsoo minua ja sanoo sitten:

"Mä lähen kattoo mihin se meni."

 

Huokaan ja alan viimeistellä projektityötä. Ei tässä nyt ihan näin pitänyt mennä, ajattelen ja pyyhkäisen kyyneleen pois silmästäni. Minun täytyy puhua Mattheon kanssa.