"Kävelen yksin kadulla. Varjot vaanivat minua ja osa niistä haluaa tappaa minut. Miksi? Enhän minä tehnyt mitää väärää? Onko rakastuminen rikos? Miksei minun vain anneta olla?..." kirjoitan tarinaa piväkirjaani. Enkä edes tiedä miksi. Sen kyllä tiedän, että mitä ajattelin antaa Mattheolle joululahjaksi. Palan elämääni, kuvien ja sanojen muodossa. Sain idean kirjasta Kirjavaras. Siinä mies antaa tytölle lahjaksi kirjasen johon on itse kirjoittanut ja piirtänyt kaikki sanat ja kuvat. Sellaisen kirjan minäkin haluan antaa. Tarinan... Olen jo tehnyt kaksi ensimmäistä sivua. Toinen on isästäni ja toinen äitini kuolemasta. Synkkää, mutta totta.

 

Sivun kaksi alalaidassa lukee näin:

"Kaikki se mitä meille annetaan tullaan riistämään pois korvausten kera." Kuulostaa hieman Raamatulta, mutta niin se menee... Synkistelen asioita. Taas.

 

Havahdun mietteistäni kun kuulen koputuksen. Se on yksi Veronican Aatelis-kerhosta.

"Mitä sä täällä teet?" kysyn tytöltä hieman liian töykeästi. Tyttö ojentaa minulla lapun ja hymlee pilkallisesti.

"Tässä olisi kutsu neiti Wintherille. Se on Hänen Korkeudeltaan." Tuhahdan hieman halveksuvasti, mutta otan kutsun vastaan. Tyttö lähtee paikalta ja ryhdyn tutkimaan kutsua. "Hänen Korkeudeltaan" pah, milloin Veronia on hankkinut kuningattaren maineen? Repäisen kirjepaperin auki ja siinä punaisella musteella seuraavat sanat:

"Arvoisa neiti Winther, erimielisyyksistämme huolimatta haluaisin kutsua teidät Aatelisten kokoukseen huomenna kello kymmeneltä yöllä. Mikäli suvaitsette saapua paikalle, tämä on erittäin suotavaa, pystymme varmasti selvittämään Teitä kohdanneet vääryydet. Odotamme Teitä kello kymmeneltä Kielletyn Metsän reunalla" Tuijotan kirjettä raivostuneena. Minun tekisi mieli repiä koko kirje palasiksi ja heittää takkaan. Miksi ihmeessä Veronica pyytäisi minua johonkin hiton kokoukseen. Älä vastaa. Tietysti siksi että hän saisi nauttia enemmän minun nöyryytyksestäni. Kihisen raivosta ja vihasta johtuen, saan kuin saankin päähäni lähteä Aatelisten kokoukseen. Tästä ei kyllä hyvää seuraa.